lunes, 20 de junio de 2011

OLI DE SANT JOAN



Fa molt de temps que la meva mare m'aplicava un remei a base d'oli molt eficaç per guarir ferides i cops. El preparava cada any, la nit de Sant Joan. De matinada, abans de sortir el Sol, recollia cendres de la primera foguera que trobava i les afegia a una ampolla amb oli i herba de Sant Joan. Aquesta fòrmula tan senzilla, un cop reposada 40 dies a sol i serena, era molt usada per les àvies del meu poble. Era especialment útil per guarir ferides i llagues de cremades. Recordo al meu amic Gregori saltant una foguera la nit del dia 23, amb tanta mala sort o destí esvarós, que va caure dintre de les brases. Gràcies a l'ungüent d'aquest oli, en Gregori de cal "pollo", es va recuperar de les cremades amb rapidesa i satisfactoriament.
Quan la lluna em crida, i la sang se m'esvalota, quan el desig mana en els meus instints animals, no faig cap sortida sense aquest remei.

Per llegir:





No hay comentarios:

Publicar un comentario